Érthető, hogy a kutatók folyamatosan keresik a választ arra a kérdésre, hogy mitől emelkedik ki egy vállalat az átlagosan teljesítők közül. Korábbi bejegyzéseimben két ilyen felmérést is ismertettem: Buckingham és Coffman (1999, Gallup), valamint Jim Collins (2001) munkáit. Más és más nézőpontokból, eltérő tényezőkkel foglalkoztak. Következzen egy harmadik megközelítés.
Carew, Kandarian, Parisi-Carew és Stoner 2001-ben jelentették meg kutatásaik eredményeit High Performing Organizations: SCORES címmel. A jól teljesítő szervezetek hat közös területen bizonyultak erősnek:
- Nyíltan kommunikálnak és megosztják az emberekkel a döntésekkel kapcsolatos információkat
- Vonzó jövőképpel rendelkeznek, amit az emberek támogatnak, így egy irányba húznak
- Folyamatos tanulásban vannak, egyénileg és szervezeti szinten egyaránt
- Kitartóan a vevői eredményekre fókuszálnak
- Az ösztönző rendszerek és struktúrák mind a jövőképet és a célokat támogatják
- Bevonják az embereket a döntéshozatalba és megosztják a hatalmat a szervezetben
A jövőkép, az átláthatóság, a felhatalmazás, a tanuló szervezet, és a vevőközpontúság szlogen szintjén szerintem minden nagyobb vállalatnál megfogalmazódik. Az emberek nem hülyék: ha a mindennapokban ezek ellenkezőjét tapasztalják, akkor a felsorolt kifejezések a vezetőkkel együtt hitelüket vesztik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.