2017. november 15., szerda

Két dolog, ami meghatározza, hol fogsz tartani 5 év múlva

Izgalmas kérdés, hogy miként befolyásolja a távolabbi jövőnket mindaz, amit ma teszünk vagy nem teszünk. Elég szembetűnő lesz például a különbség aközött, aki végül munka mellett bevállalta a főiskolát, és aki nem. De az is látszani fog, hogy ki ült minden este a kocsmában és ki időzött inkább a konditeremben. Olvastam Charles Jones-tól egy kapcsolódó idézetet, ami így szól: “You are the same today that you are going to be five years from now except for two things: the people with whom you associate and the books you read.” Azaz két dolog fogja meghatározni, hogy hova jutsz és miben különbözöl majd öt év múlva jelenlegi önmagadtól: az emberek, akikkel kapcsolatba kerülsz, és a könyvek, amiket elolvasol.


Leültem gyorsan, és megpróbáltam igazolni vagy cáfolni a felvetést, elsőként saját magamon. Feltettem hát két kérdést:

Miben vagyok előrébb most, mint 2012-ben?

Hogyan kapcsolódnak az előrelépések (akármi is számít nekem annak) azokhoz az emberekhez, akikkel összehozott a sors időközben?

Hát, bár a felmérésem nem nevezhető reprezentatívnak, maximum a Rákospalotán tanyázó negyvenes vezetőképző manusok populációjában, pikk-pakk összeszedtem több mint egy tucat embert, akik nélkül egész biztosan nem történtek volna meg azok, amiket én előrelépésnek tartok. Felettébb izgalmas volt azt is megfigyelni, hogy a listán szereplő személyek egy része mindössze egy-egy rövid találkozás/beszélgetés alkalmával fejtette ki áldásos hatását, míg másokkal az évekig tartó közös munka hozott fontos eredményt nekem. Mivel én folyamatosan olvasok: vezetési szakirodalmat, képzési szakkönyveket, személyes hatékonyságról és kreativitásról szóló írásokat, valamint az utóbbi években szépirodalmat is, az nem is volt kérdés, hogy ezek hozzájárultak a haladásomhoz. 

Téged is arra biztatlak, hogy tedd fel magadnak a fenti két kérdést! Ha pedig úgy érzed, hogy helytálló a te esetedben is Charles Jones megállapítása, akkor fontold meg, miként tudnál a következő években a hosszabb távú terveidet jól támogató olvasmányélményeket szerezni és a kapcsolataidat is az irányok tudatában alakítani és ápolni!

Persze bazi sok minden meghatározhatja még ezeken kívül, hogy hol fogsz tartani 2022-ben: az ambícióid, az alapképességeid, a szerencséd, az egészséged, a kitartásod, a világbéke vagy annak hiánya, és még hosszasan sorolhatnám, de a legutolsót leszámítva mindezeket is komolyan befolyásolhatja, hogy kivel mozogsz, és olvasol-e bármit a híreken vagy a bulváron túl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.