Azt hiszem kevesen vitatják, hogy a Google-re érdemes odafigyelni az innováció terén. A bizonyítékok ott vannak a termékfejlesztésben és az üzleti teljesítményben egyaránt. Számukra nagyon fontos, hogy a megrendelőik hatékonyan tudják használni az általuk kínált hirdetési csatornát, ezért úgy döntöttek, hogy marketing témájú m-learning applikációt készítenek az érdeklődők számára. Nem véletlen, hogy ezt a formátumot választották, mert bizony ebben a szelektálatlan információval túltelített korban arra van szüksége az embereknek, hogy valaki röviden, tömören és közérthetően eligazítsa őket egy-egy komplex, szerteágazó területen. Nincs túl sok realitása annak, hogy a felhasználók 800 oldalas marketing bibliákat böngésszenek, arról nem is beszélve, hogy azok gyakran le is vannak maradva a jelenlegi trendektől. Az interneten persze minden rajta van, tanácsadóból sincs hiány, de rettentő nehéz kiszűrni, hogy ki és mi számít hiteles forrásnak.
A Google által fejlesztett, jelenleg pilot státuszú, mikrotanulási lehetőséget kínáló mobil applikáció segítségével egy-egy ötperces várakozást vagy utazást értelmesebben és hasznosabban lehet eltölteni, mintha mondjuk a facebookot nézegetnénk unalmunkban, vagy a híroldalakon hergelnénk magunkat. Különféle marketingtémákon belül számos problémakörrel, kérdéssel, dilemmával lehet ebben az időkeretben megismerkedni. Először röviden felveti a témát, hogy miről fogsz tanulni, aztán néhány rövid ismeretegységben kiemeli a leglényegesebb tudnivalókat, kvízzel ellenőrzi a megértést, majd pedig azonnali cselekvésre ösztönző gyakorlati tippek közül lehet kipöckölni, ami nem releváns, és egy tennivaló-listára gyűjteni, amit a felhasználó azonnal belepakol az életébe. Mindez során a Google kifejezetten arra törekszik, hogy szakzsargon és süket duma nélkül adja át a tudnivalókat ("No-nonsense, no jargon way").
Mindez kísértetiesen hasonlít a Act2Manage vezetőfejlesztő mobil applikáció mögötti felhasználói szükségletekre, tartalomfejlesztési elvekre és tanítás-módszertani logikára. A Act2Manage ezen kívül két másik fontos funkcionalitást is tartalmaz: aktuális vállalati prioritásokhoz és stratégiai célokhoz kapcsolódóan meghirdethető kihívásokat, valamint egy komplett gamification rendszert, melynek online elemeit a meglévő céges jutalmazási rendszerbe integrálható offline jutalmak egészítik ki.
Azért elég jó érzés, amikor az ember azt tapasztalja, hogy kb. ugyanarra látja az előrét, mint mondjuk a Google. :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.