2014. szeptember 22., hétfő

Nem félsz, hogy lejár a szavatosságod?

John Bersin egy LinkedIn blogbejegyzésben hivatkozik a közelmúltban nyilvánosságra hozott Oxford Economics - SAP 2014 Talent Research című globális kutatás egyik fő megállapítására, mely szerint a válaszadók leginkább azért aggódnak, hogy a tudásuk elévül. Kétszer annyian jelölték meg ezt a tételt, mint a gazdasági bizonytalanságot, a technológia változását vagy a leépítéseket. Gondolom most az olvasónak rögtön eszébe jut, hogy itthon valószínűleg más lenne a sorrend, de szerintem nem árt tekintetünket néha a világpiacra vetni, hiszen velük versenyzünk. Ha más országokban az emberek fejében napirenden van a tudásuk elévülésének fenyegetése, tenni is fognak ellene. Így ha nem akarunk lemaradni, nekünk is rá kell erre pörögni, sokkal jobban, mint eddig.


Bersin számos tanácsot ad, hogy miképp tudunk naprakészek maradni. Én itt csak a címszavakat emelem ki, a részletek elolvashatók az eredeti cikkben:
  • Olvass, amennyit csak bírsz
  • Ismerkedj össze a környezetedben élő szakértőkkel, hívd el őket kávézni, beszélgetni
  • Szánd rá az időt és játssz el az új eszközökkel, módszerekkel, modellekkel, technológiákkal
  • Menj el az iparági konferenciákra
  • Vedd a fáradságot és vegyél részt képzéseken, manapság rengeteg ingyenes online kurzus is elérhető (MOOC)
  • Nézz TED és YouTube videókat, amelyek kapcsolódnak a szakterületedhez
  • Kérj olyan munkahelyi projekteket magadnak, ahol fejlődni tudsz (igen, jól olvasod, kérj plusz munkát!)
  • Keresd az összefüggéseket, értsd meg a big-picture-t a saját szakmádban
  • Válts munkahelyet, ha nem tudsz a jelenlegi környezetedben fejlődni
Igazi profivá csak úgy tudsz válni a szakmádban, ha nem csak a munkatapasztalatokat gyűjtögeted, hanem együtt élsz a területed fejlődésével, folyamatosan követed, mi merre megy. Különben, állítja Bersin, nagy gondban leszel egy olyan világban, ahol az a tudás, amivel ma rendelkezünk, 3-5 év múlva már erőteljesen leértékelődik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése