2013. október 31., csütörtök

Hogyan töltődnek fel a világ legelfoglaltabb emberei?


Egy Huffington Post cikk arról számolt be két hete, hogy egyre több kutatás bizonyítja: paradox módon több eredményt tudunk kihozni magunkból, ha több időd töltünk a munka helyett egyebekkel. "A stratégiai megújulás - például napközbeni edzés, rövid délutáni alvás, hosszabb éjszakai alvásidő, több idő az irodán kívül, valamint hosszabb és gyakoribb vakációk - növeli a termelékenységet, a munkahelyi teljesítményt és természetesen óvja az egészséget."

Az írás példákat hoz arra, hogy olyan hírességek, mint Oprah Winfrey, Bill Clinton és számos nagyvállalati felső vezető milyen módon építi be életébe a feltöltődést.

  • Egy szimpla megoldás: futnak a munkába - mennyivel több értelme van, mint a buszon zsúfolódni vagy a dugóban araszolni.
  • Háziállatot tartanak, sétáltatnak.
  • Délutáni alvást iktatnak be - talán meglepő, de a Huffington Post szerkesztőségében, a Google, sőt a Procter and Gamble amerikai irodáiban is kialakítottak olyan helyiséget, ahol lehet ebéd után egy negyedórát heverni.
  • Rendszeresen kihúzzák magukat a nagy elektronikus konnektorból - akár egy fél napra, akár egy napra vagy az egész hétvégére leteszik a mobiltelefont és a laptopot.
  • Játszanak - akármi is az, a játék kikapcsol, és ez nem csak a gyerekek kiváltsága.
  • Meditálnak - már 10-15-20 perc is igen jótékony hatású, ha minden nap szakítanak rá időt.
  • Kimennek a természetbe.
Ahogy végigolvassa az ember ezeket a tételeket, feltűnő, hogy nagy beruházást, felszerelést nem igényel egyik sem. Egy kisvárosban például a futás vagy biciklizés a munkahelyre könnyen megoldható. Ha nincs bent zuhany, hazafelé lehet futni. A játék, a meditáció, a természetben sétálás, vagy a hétvégi lekapcsolódás az elektronikus hálózatokról ugyancsak egyszerűen beépíthető. 

Csakúgy, mint a változtatások többsége, ez is elsősorban rajtunk és az elkötelezettségünkön múlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.