2010. szeptember 20., hétfő

A jól teljesítő szervezet ismérvei

Érthető, hogy a kutatók folyamatosan keresik a választ arra a kérdésre, hogy mitől emelkedik ki egy vállalat az átlagosan teljesítők közül. Korábbi bejegyzéseimben két ilyen felmérést is ismertettem: Buckingham és Coffman (1999, Gallup), valamint Jim Collins (2001) munkáit. Más és más nézőpontokból, eltérő tényezőkkel foglalkoztak. Következzen egy harmadik megközelítés.

Carew, Kandarian, Parisi-Carew és Stoner 2001-ben jelentették meg kutatásaik eredményeit High Performing Organizations: SCORES címmel. A jól teljesítő szervezetek hat közös területen bizonyultak erősnek:

  • Nyíltan kommunikálnak és megosztják az emberekkel a döntésekkel kapcsolatos információkat
  • Vonzó jövőképpel rendelkeznek, amit az emberek támogatnak, így egy irányba húznak
  • Folyamatos tanulásban vannak, egyénileg és szervezeti szinten egyaránt
  • Kitartóan a vevői eredményekre fókuszálnak
  • Az ösztönző rendszerek és struktúrák mind a jövőképet és a célokat támogatják
  • Bevonják az embereket a döntéshozatalba és megosztják a hatalmat a szervezetben
 A vezetők feladata pedig az, hogy a fentiek szerint működtessék a szervezetet.

A jövőkép, az átláthatóság, a felhatalmazás, a tanuló szervezet, és a vevőközpontúság szlogen szintjén szerintem minden nagyobb vállalatnál megfogalmazódik. Az emberek nem hülyék: ha a mindennapokban ezek ellenkezőjét tapasztalják, akkor a felsorolt kifejezések a vezetőkkel együtt hitelüket vesztik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.