2014. június 10., kedd

Nem értem, amit mondasz

Nem értem, amit mondasz. Ez nem jelenti azt, hogy érthetetlenül kommunikálsz. De azt sem jelenti, hogy csökkent értelmű medvebocs vagyok. Egyszerűen még nem tisztult ki a fejemben, hogy mi az üzeneted lényege. De semmi baj, én most megmondtam neked, hogy nem értem, te pedig megpróbálod újra, másképp megfogalmazni a gondolataidat. Aztán előbb-utóbb eljutunk odáig, hogy nagyjából egy hullámhosszra kerülünk.

Meglep, milyen ritkán hallom a mindennapokban, hogy az emberek őszintén megmondanák a másiknak: nem értem. Pedig nem értik, vagy nem pontosan értik, mit akar a másik közölni. Talán nem akarják megbántani. Vagy nem akarnak butának tűnni. Helyette inkább elkommunikálnak egymás mellett, látszólagos egyetértésben.


Egy másik problémakör, hogy állítólag mindenre tudni kellene a választ vagy a megoldást, különösen ha vezető vagy külső szakértő szerepkörben ténykedsz. Pedig a komplex problémákra elég veszélyes azonnal rávágni az okosságot. Számos szempontot, véleményt, érdeket kell mérlegelni, mire kikristályosodik a jó megoldás.

Olyan üdítő számomra, amikor egy vezető vagy tanácsadó kolléga ki meri jelenteni, hogy bocs, de magyarázd el még egyszer, mert nem értem. Vagy azt, hogy egyelőre fogalmam sincs, mit kellene csinálni, de járjuk körül alaposan a kérdést és találjuk meg a megoldást közösen.

Talán egyszer eljutunk oda, hogy a magabiztos tudatlanságnál vonzóbb lesz az őszinte, alázatos és körültekintő megközelítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.