2012. január 23., hétfő

A munkatársak elkötelezettsége szorosan összefügg az eredményekkel

Kezembe akadt egy Gallup "white paper" 2009-ből. Korábbi, több évtizedes kutatásaikon alapuló Q12-es kérdőív bázisán tekintettek át 199 felmérést, mely összességében 152 szervezetnél, több mint 30 ezer szervezeti egységnél, és 955 ezer alkalmazott bevonásával készült. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire jár együtt a magas elkötelezettségi szint és az eredmények különböző mutatói.

Az elkötelezettség tekintetében felső negyedbe tartozó szervezeti egységek és az alsó negyedben lévők között az alábbi, százalékban kifejezett medián különbségeket találták:
  • Ügyfélértékelések - 12%
  • Profitabilitás - 16%
  • Termelékenység - 18%
  • Árbevétel (a magasabb árbevételű cégek körében) - 25%
  • Árbevétel (az alacsonyabb árbevételű vállalatok között) - 49%
  • Biztonsági incidensek - 49%
  • Hiányzás - 37%
  • Lopás 27%
  • Minőségi problémák - 60%
(Értelemszerűen az alsó négy tételnél a felső negyedbeliek kevesebbet tapasztaltak a felsoroltakból.)

Az eredmények magas fokú általánosíthatósággal bírnak, mert a korreláció konzisztensnek mutatkozott a különböző szervezeteknél. Érdekes továbbá, hogy a felső egy százalék ötször sikeresebb, mint az alsó egy százalék.

A munkatársi elkötelezettség Gallup által legfontosabbnak talált 12 tényezője többségére egy középvezetőnek is közvetlen ráhatása van, míg a szervezetek felső vezetése mindegyik esetében tud tenni az előrelépés érdekében. Kérdés, hány tanulmánynak kell még igazolnia, hogy belássák, milyen szoros kapcsolatban vannak olyan teljesítménymutatókkal, melyek fontosságát nem nagyon vitatják. Persze ha nem olvassák el a tanulmányokat, akkor tök mindegy, hány készül...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése