Forrás: The Equinest |
A People Management magazin tette közzé a Clearswift cég felmérésének eredményeit, melyből többek között megtudhatjuk, hogy míg 2010-ben a (gondolom angol) vállalatok 9%-a tiltotta munkaidőben a közösségi oldalak használatát, 2011-re ez az arány több mint megduplázódott. A vállalatok kétharmada kontrollálja a munkahelyi internetezést, 58% pedig egyes közösségi honlapok látogatását nem engedélyezi.
Eltérően látják a kérdést a vezetők és a munkatársak. A vezetők közel fele állítja, hogy bátorítja vagy engedi a közösségi média használatot, míg a beosztottaknak csak a negyede érzékeli ezt. Persze egyre több embernek van saját eszköze (okostelefon, táblagép). Ezek ellen a vezetők 60%-a nem lép fel állítása szerint, a munkatársaknak pedig mindössze 40%-a ért ezzel egyet.
Mindezek ellenére a cégek 54%-a gondolja azt, hogy az együttműködést segítő webes kollaborációs eszközök fontosak az üzleti siker szempontjából, és negyedük többet tervez ebbe invesztálni az idén, mint tavaly. A legjelentősebb aggályok egyébként az adatbiztonság területén merülnek fel. Igaz, hogy a felmérést egy adatbiztonsággal foglalkozó cég végezte J.
Míg a ló egyik oldalán a tiltás aránya növekszik, a másikon már túl is léptek a közösségi médián és közösségi bizniszről beszélnek. A Fast Company blogján interjút készítettek a témában mindig is élenjáró IBM egyik vezetőjével, Ethan McCarty-val, aki a következő titulussal bír: Manager of Digital and Social Strategy. Van pár érdekes gondolata:
- A jelenlegi, szerény sikereket felmutató közösségi média marketing-próbálkozások el fognak törpülni a közösségi üzletelés mellett. A cégek elkezdik vizsgálni az emberi interakciókat a digitális világban, és a tapasztalataikat az üzleti folyamatok széles skáláján kezdik el hasznosítani.
- Az emberek más emberekkel üzletelnek, nem cégekkel. A munkatársak testesítik meg a márkával kapcsolatos tapasztalatot, és az interakciók egyre nagyobb mértékben történnek online. Az IBM több weboldalon jelent meg a közelmúltban szakértőivel, és a pozitív tapasztalatokat az IBM megítélésével kapcsolatban fókuszcsoportos vizsgálatok már igazolták.
- A munkatársak egyben „digitális állampolgárok” is. A vállalatok képezzék őket arra, hogy jól menedzseljék online hírnevüket!
- Nem kell egyben bekapni az egész közösségi üzlet nevű elefántot. Jobb ötlet kisebb darabokra aprítva.
- A közösségi üzlet jól használható a vállalati felelősségvállalással kapcsolatos céloknál is.
- Nem gond, ha egyes kezdeményezések nem sikerülnek, csak gyorsan tanuljunk belőle.
A közösségi média vállalaton belüli felhasználásának lehetőségeiről tartunk egynapos workshopot 2011. október 18-án Dr. Pusztai Csaba kollégámmal a KPMG-BME Akadémián. További információk itt.
Nagyon jó összefoglaló az idézett cikk. Jó lenne, ha sok vezető elolvasná: http://www.fastcompany.com/1779375/move-over-social-media-here-comes-social-business (A cikkből elérhető az a hosszabb interjú, amiből a "sűrítmény" készült.
VálaszTörlésAzt gondolom, hogy a C generáció munkaerő piacra kerülésre ezt a problémát teljesen el fogja söpörni.
VálaszTörlésEgyszerűen nem merülhet fel a tiltás gondolata sem :-)
Zoli