A Hewlett Packardnál már a hetvenes években rájöttek, hogy a vezetőknek célszerűbb jó, személyes kapcsolatot ápolni a beosztottakkal a hagyományos utasító-ellenőrző szerep helyett, pedig akkor még nem is éltünk az e-mail-ek, telefon- és videokonferenciák, virtuális irodák és távmunka korában, ami tovább ritkítja a személyes kommunikációt. A „Management by Walking Around” koncepciót a 80-es években Tom Peters és Robert Waterman népszerűsítette.
A megközelítés előnye, hogy bizalmat és szoros emberi kapcsolatokat épít, motiválóan hat a munkatársakra, hogy a vezetés érdeklődik irántuk, támogatja az egyéni és közös célok elérését, megkönnyíti a kultúra átalakítását a magasabb szintű szervezeti teljesítmény érdekében, és eredményesen közvetíti a vállalati értékeket.
A módszert nem lehet erőltetni, őszinte elköteleződés szükséges a vezető részéről. Az értő figyelem gyakorlása elengedhetetlen, és hinni kell benne, hogy a dolgozók többsége hozzá akar járulni a szervezet sikerességéhez. Az emberek átlátnak a szitán, csak a valós érdeklődés megnyilvánulása lehet hiteles.
Néhány vezetői viselkedésforma a kivitelezéshez:
- Körbe járni amilyen gyakran csak lehet, lehetőség szerint minimum napi rendszerességgel
- A séták során fontos a nyugalom megőrzése
- Érdemes a jó híreket megosztani és másokat is erre buzdítani
- Munkán kívüli témákról is társalogni
- Ítélkezés nélkül figyelni és hallgatni
- Ötleteket kérni fejlesztési lehetőségekről (folyamatok, termékek, szolgáltatások)
- A felvetésekre érdemben reagálni, helyszíni segítséget adni
- Észrevenni a dicsérnivalókat és mások előtt szóvá tenni
- Inkább coachként/mentorként érzékeljenek az emberek, ne ellenőrként
- Kihasználni a lehetőséget a vállalati értékek megerősítésére
- Történeteket mesélni
- Tervekről, elképzelésekről beszélni
- Mindezt jó hangulatban tenni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.