Na szóval, nem a gyerek volt hülye, hanem az orientáció szar. Ha nem az a cél, hogy az első ügyfélen próbálja ki először a számítógépen a számlanyitás folyamatát az új munkatárs, és ezáltal borzalmas tapasztalatok szülessenek mindkét oldalon, akkor a tanítást ennél jobban kell csinálni. Nem elég öt napon keresztül frontálisan elugatni a tudnivalókat, mert azt végképp nem lehet megjegyezni, reprodukálni élesben meg pláne nem. Elképzelhetetlen számomra, hogy ne lehetne tesztrendszereket üzemeltetni, ahol a képzés résztvevői nyitogathatnának egymásnak számlákat gyakorlásképpen, illetve tipikus termékekhez kapcsolódó folyamatokat végigvihetnének. Aztán miért ne lehetne árnyékként nézni egy-két napig egy gyakorlott kolléga ténykedését? Abból, amit végigszenvedtem a két órában, kristálytisztán látszott, hogy a betanítás teljes mértékben nélkülözte a gyakorlást, nem beszélve az utólagos tisztázó kérdésekről vagy a reflektálásról.
Persze nyílván végül így is beletanulnak az emberek a munkába, melynek során az egyre türelmetlenebb munkatársak vagy vezetők sokszorosan beleverik az orrukat abba, amit tudniuk kéne, és miután jó pár ügyfelet kiakasztottak a jelenlegi tudásuk és képességeik szintjén nyújtott szolgáltatásukkal. Ez pedig nem hiszem, hogy a cég érdeke lenne.
Rá kellene már végre jönni, hogy nem csak a soft skill fejlesztésnek, hanem a szakmai jellegű betanításnak is muszáj gyakorlatiasnak és tanításmódszertanilag korszerűnek lennie. Ugyanezek a cégek pedig értetlenkednek, amikor mereven elzárkózunk attól, hogy belső képzéseik és trénereik is szerepet kapjanak az általunk tartott fejlesztőprogramokban…
Természetesen tisztelet a kivételnek, ahol ez már most is így zajlik, és profi módon csinálják.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.