2014. november 14., péntek

Mitől profi a profi? - 10 árulkodó jel

Leon, a profi
Valószínűleg nem vagyok egyedül vele, hogy az egész napomat fel tudja dobni, amikor igazi profikkal kerülök kapcsolatba. Ha nem is nőnek minden bokorban, többfelé felbukkannak. Inspiráló és lelkesítő találkozni velük a munka során, és biztonságérzettel tölt el, amikor szolgáltatásaikat vesszük igénybe. Amikor ismét igényünk merül fel az adott témában, nem kérdés, hogy megint őket kell keresnünk. Nézzünk néhány tulajdonságot, ami közös ezekben az emberekben!

1. Szenvedélyes a szakterületével kapcsolatban. Magabiztos, de nem nagyképű. Tiszteli az ügyfeleket, a kollégákat és a versenytársakat.

2. Bármilyen kérdéssel, problémával fordulsz hozzá, biztos, hogy meghallgat. Nem játszik bólogató kutyát a Wartburg kalaptartóján: meg meri azt is mondani, ha nem ért veled egyet.


3. Nem vágja rá mindenre azonnal a választ, előtte körülnéz és kérdez. Közli azt is, ha nem rá van szükséged -  nem vállal be mindent.

4. Komoly szakmai felkészültsége és tapasztalata van. Ennek ellenére nem tudja mindenre a megoldást. Amikor ez a helyzet, őszintén megmondja. Vagy utánanéz a kérdésnek, vagy az adott témában gyakorlottabb kollégát ajánl maga helyett.

5. Határidőre és a megállapodásnak megfelelően teljesíti vállalásait. Ha nagyon ritkán mégis porszem kerül a gépezetbe, előre szól.

6. Tudatosan vagy ösztönösen, de nap mint nap gyűjtögeti a 10 ezer óra gyakorlatot.

7. Folyamatosan képzi magát, hogy képben legyen a saját szakmája aktuális innovációival kapcsolatban.

8. Nem ekézi a konkurenseket, de nem is féli a nevüket. Inkább tanul tőlük. Bőség-mentalitása van: mindenki számára jut munka!

9. A munka megkezdése előtt tisztázza a feltételeket. Ha van bizonytalansági tényező, arról is előre tájékoztat.

10. Érzi, miért kell pénzt kérni és miért nem.


Szeretnél Te is igazán profivá válni, vagy megelégszel az átlagossal? Miben kellene hozzá előrelépned?

Mit tennél még hozzá a listához? Mit vitatsz belőle? Írd le kommentben!

1 megjegyzés:

  1. Szia!

    Így ránézve a listára, egy dolog azonnal biztos, ha az egyes pont úgy nem teljesül, hogy nagyképű vagy, akkor kb. ugrott az összes többi. ;)
    Amiben nekem fejlődnöm kellene, azok talán ezek a pontok (azért mondom, hogy talán, mert jó az önkritika, de általában a mellettem dolgozók/élők jobban látják kívülről ezeket a dolgokat):
    2-es pont. Meghallgat része. :( Általában vág az eszem mint a borotva, és sokszor gyorsabban próbálom meg kitalálni, mit is akart mondani a másik fél, minthogy ő maga elmondhatná. Egyszerűen nincs türelmem kivárni, amíg ő maga megfogalmazza a problémáját. Pedig sokat segítene a másik félnek is, ha rendszerezné magában a gondolatokat.
    3-as pont. Ez összefügg az előző ponttal számomra, sokszor jobban akarom tudni, mi a probléma, és annak mi a megoldása, mint a másik. :) Ugyanakkor a második része igaz, sajnos nem tudom mindenre a választ, és ha nem tudom, akkor azt nyíltan meg is mondom. Az elmúlt pár évben rengeteg olyan tapasztalatot sikerült szereznem, ami arra mutatott, hogy jobb egy dologban profinak lenni, mint száz dologhoz közepes szinten érteni. ;) Így az üzleti életben is igyekszünk arra az egy dologra koncentrálni, amihez valóban értünk.
    Ahogy olvasom újra és újra a listát, az az érzésem, hogy itt inkább az ügyfél-szolgáltató viszonyról van szó. Ugyanakkor számomra fontosak olyan dolgok is, amik az irányítással, vezetéssel kapcsolatosak. Úgy mint határidőzés, számonkérés, teljesítmény-értékelés (a szó pozitívabb értelmében), motiválás (nem feltétlenül a pénzre gondolok), lelkesedés (bár ezt az 1. pont tartalmazza).
    Be kell vallanom, nekem ezekben a fentiekben kellene leginkább fejlődnöm szerintem, ezek közül is talán a hatásos, nem lebecsmérlő, de segítő szándékú számonkérés az, amiben talán a legrosszabbul teljesítek. :(

    VálaszTörlés