2014. november 19., szerda

Mégse akarnak annyira mást az Y generációsok? - Friss felmérés az SAP-tól

Ma kaptam az SAP-tól ezt a kutatási beszámolót. Gondoltam, kicsit szerkesztve, dőlt betűsen kommentálva közreadom.

"Nehéz idők jöhetnek a HR osztályokra, ugyanis egyre több generáció eltérő igényeit kell ellátniuk a vállalatoknál. A kihívásokat növelik, hogy a munkavállalók többsége nem bízik a cégvezetésben, mert szerintük nem képesek a változásokat megfelelően kezelni- derül ki az Oxford Economics és az SAP szoftvergyártó közös, globális felméréséből." A kutatás során 27 országban 2700 vezetőt és 2700 beosztottat kérdeztek meg, 2014 második negyedévében." Na vajon miért nem bíznak a cégvezetésben az emberek? Tessék tükörbe nézni! Nincs kire mutogatni: the buck stops here.


"A jelenre, és a következő hat évre fókuszáló tanulmány szerint több tényező is befolyásolja a vállalatok HR stratégiáját. Európában ezek közé tartozik többek közt az Y generáció tömeges munkába állása, az ideiglenes, külsős dolgozók növekvő aránya, és az öregedő munkavállalók."

"Az Y generáció kapcsán néhány feltételezést is kétségbe von a kutatás. Ezek szerint a fiatal munkavállalókat az átlagnál jobban motiválná a jobb világ megteremtése, a kedvezőbb munka-magánélet aránya, és hogy kevesebb bérrel is beérnék, ha folyamatosan tudnak fejlődni. A most nyert kép szerint igényeik azonban nem annyira eltérőek, mint azt korábban tartották. E generációt mégis eltérően érdemes kezelni, legalábbis a visszajelzések, és a képzések kapcsán. Ugyanis ők sokkal gyakrabban igénylik vezetőiktől a munkájukkal kapcsolatos visszajelzéseket és a mentorálást." Igen-igen, kérem szépen! Muszáj megtanulni visszajelezni és mentorálni, ha meg akarjuk tartani a jó embereket!

"Az elégedett dolgozóhoz elsősorban a zsebén keresztül vezet az út - összegződik a kutatásban. Ennek tükrében sokatmondó, hogy a cégvezetők csupán 39%-a szerint biztosít vállalata versenyképes juttatásokat dolgozói számára." Ezen azért annyira ne csodálkozzunk, hiszen a fiatalok épp most építik az alapvető egzisztenciájukat. Szerintem egyébként az elégedett dolgozóhoz elsősorban nem a zsebén keresztül vezet az út, bár kétségtelenül fontos kérdés a jövedelem is. Különösen, ahogy írtam, a fiataloknál. Herzberg ezt bővebben kifejtette, nem ismétlem se őt, se magamat itt.

"A munkatársak attitűdjeire is rákérdeztek a felmérés készítői. A világszintű válaszokból kirajzolódik, hogy leginkább a pozíció megváltozása, a szűk karrierlehetőségek, és a bérek stagnálása készteti őket arra, hogy új kihívások elé nézzenek. Képzés terén is változásra van szükség, a dolgozók 60%-a szerint cégük nem a megfelelő eszközöket biztosítja a fejlődésükhöz. Pedig megérné többet költeni a munkatársakra, az őket támogató rendszerekre, hiszen a cégeknek jelentős problémát okoz a megfelelő képzettségű szakértők megtalálása." Bőszen bólogatok. Nem lehet megragadni a kőkorszaki eszközöknél! Kombinálni kell a módszereket, integrálni a digitális tanulási lehetőségeket.


Egyetértesz, vitatod? Írd le hozzászólásban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése