2013. június 17., hétfő

Sikeres vállalati válaszok az "összekapcsolt kor" kihívásaira


Az elmúlt néhány év technológiai konvergenciája markáns változásokat hozott az emberek kommunikációs és médiafogyasztási szokásaiban. Tévén internetezünk, számítógépen telefonálunk, mobilon tévézünk. Négy-öt év alatt milliárdos nagyságrendre emelkedett a közösségi média használóinak száma a világban. Tapasztalataim szerint sok vállalati vezető még mindig a homokba dugja a fejét, akár elvi aggályai, akár az ismeretlentől való félelme miatt.

Az IBM 2012-ben 64 ország 1700 vezérigazgatójával készített felmérést arról, hogy az "összekapcsolt kor" kihívásaira miként reagálnak a sikeresen adaptálódó vállalatok. Három fő irány rajzolódott ki az eredményes stratégiákat vizsgálva:

1. A munkatársak felhatalmazása a vállalati értékek keretei közt
  • vezetői fókusz az etikán, az értékeken, a küldetésen és az értelmes célokon
  • nyitottabb és együttműködő vállalati kultúra kialakítása
  • a munkatársak biztatása a kapcsolatépítésre és az egymástól való tanulásra

2. Az ügyfelek, mint egyének megszólítása, igényeik pontosabb megértése, majd gyorsabb reagálás a kapott információk alapján.

3. Ahelyett, hogy mindenkire versenytársként tekintenének, partnerkapcsolatokon keresztük erősítik az innovációt.

Számomra nagyon szimpatikusak ezek a megállapítások, és szinkronban vannak az előző, menedzsmentforradalomról szóló bejegyzésem tartalmával. Örvendetes, hogy itt is a nyitott/transzparens (és végre nem a manipulatív/titkolózó), az együttműködő/egymástól tanuló (és végre nem a versengő/individualista) megközelítés bizonyul sikeresnek a 21. század elején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése