2013. április 11., csütörtök

10-ből 4 cégnél a legjobbak elégedetlenebbek mint a leggyengébbek


John Baldoni a Harvard Business Review blogján hívta fel a figyelmet egy friss kutatásra, ami némileg ellentmond az általános meggyőződésnek, hogy a dolgozói elégedettség mindig pozitívan korrelál az eredményességgel. Mark Murphy és a Leadership IQ csapata 207 szervezet dolgozói elkötelezettségi és teljesítményértékelési adatait vetette össze, és cégek 42%-ánál azt tapasztalták, hogy a magasabban teljesítők kevésbé voltak elkötelezettek mint a gyengébbek.

Akár elégedettek, akár nem, a jól teljesítők végzik el a munka nagyobb részét, így a meló folyama feléjük áramlik. Különösen rombolja a morált körükben, ha a vezetők nem vonják felelősségre az alulteljesítőket. A jók így elindulnak a kiégés felé vezető úton, a gyengék pedig haszonélvezői annak, hogy vezetőik nem vállalják fel a kellemetlen beszélgetéseket.


Murphy két javaslattal áll elő. Egyrészt a vezetőknek pontosan meg kell fogalmazni teljesítmény-elvárásaikat, hogy transzparens legyen a jó, a közepes és az alacsony teljesítmény. Aztán ennek megfelelően egyformán számon kérni az embereket. Másrészt azt tanácsolja, hogy a felső vezetők minden hónapban tartsanak egy legfeljebb 20 perces beszélgetést a menedzsereikkel arról, hogy mi a helyzet a motivációjukkal kapcsolatban. Túl gyakran fordul elő ugyanis, hogy a vállalatok nem is tudják, hogy a jó embereik nem boldogok, mindaddig, amíg fel nem mondanak. 

Baldoni azzal zárja sorait, hogy a felső vezetőknek jobb munkát kell végezniük a menedzsereik tanításában, hogy ügyesebb vezetővé váljanak. És persze saját maguknak is meg kell felelniük azoknak a vezetői viselkedésmódoknak, amiket tőlük elvárnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.