2010. november 8., hétfő

2000. látogatás! + Kitekintés a modern vezetőfejlesztés gyakorlatára

A Tudatos Vezetés Blog átlépte a 2000 látogatást. A több mint 1000 egyedi látogató 3700 oldalt tekintett meg. A látogatások fele új, fele visszatérő olvasótól származik. Köszönöm az érdeklődést!

A Harvard Business Review 2010. szeptemberi számában a közelmúltbeli kutatásunkhoz releváns cikket találtam. A Bersin & Associates 2008-ban és 2009-ben is vizsgálta az USA-beli vezetőfejlesztési gyakorlatot. Érdekes eredmény, hogy 2008-ban a tengerentúlon is csak a válaszadó vezetők fele kapott tréninget, csakúgy, mint a mi önképzési kutatásunkban szereplő magyar vezetők. A szerzők azt is megállapították, hogy akik stratégiai kérdésként kezelik a vezetőfejlesztést, alaposan lehagyják teljesítményükben – pénzügyi eredmények és változásokhoz való alkalmazkodás terén – azokat, akik általános vagy inkonzisztens képzési programokat alkalmaznak.

A több mint 350 vállalat elemzésével készített 2009-es felmérés három fő trendjét állapította meg a modern vezetőfejlesztésnek:

1. Túlmegy a hagyományos tantermi tevékenységeken, tartalmaz releváns olvasmányokat, videókat, tananyagokat, üzleti és vezetési tippeket, belső fejlesztésű és szakértők által készített anyagokat –könnyen elérhető on-line portálon keresztül.

2. A vezetőknek szüksége van a kollaboratív tapasztalatokra – találkozzanak, működjenek együtt és osszák meg tapasztalataikat vezetőtársaikkal. Mi ezt a fejlesztési formát vizsgáltuk diskurzív tanulás címszó alatt, és ebben a magyar vezetők elég aktívnak bizonyultak. A cikk mindezt azzal egészíti ki, hogy a diskurzus gyakran személyesen kezdődik, és később virtuális formában folytatódik, online csoportokban és vállalaton belüli közösségi portálokon. Látható tehát, hogy a magánéletben népszerű online közösségi aktivitás szelét az újra fogékony vállalatok befogják a vitorlájukba.

3. Korábban a vállalatok vezetői szinteknek megfelelő standard vezetőképző programokban gondolkodtak. A modern vezetőképzés nem áll meg itt, magában foglalja a vállalat-specifikus szervezeti kultúra és az üzleti stratégia szempontjait, a felsővezetők pedig részt vesznek a programokban és támogatást biztosítanak. Ezek a cégek olyan szolgáltató partnereket keresnek, akik segíteni tudják őket a releváns és változatos tartalmak létrehozásában. Érdekes tapasztalat, hogy itthon sem példa nélküli ez a gondolkodás: egy jelentős pénzügyi szolgáltatóval a közelmúltban indult ilyen tartalomszolgáltatással kapcsolatos együttműködésünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.