2021. szeptember 20., hétfő

Letölthető új e-könyv: Egy szakajtó menedzsment haiku

Akár értékesnek, akár kukába valónak tartottad előző öt e-könyvemet az emberek vezetéséről, önmagunk vezetéséről, valamint a tanításról, egyáltalán nem biztos, hogy a most megjelent irományról is hasonló lesz a véleményed. Ugyanis amit az idén elkövettem, egyáltalán nem hasonlít a korábbiakra.

Az úgy történt, hogy év elején néhány könyvet újraolvastam, köztük Leo Babauta: A kevesebb ereje című írását. Valahol a bevezetésben említette meg az ősi japán versformát, a haikut, melynek szigorú formai keretei arra kényszerítik a szerzőjét, hogy minden felesleges szót eltávolítson, és csak a legszükségesebbekkel fejezze ki üzenetét. Az efféle versikék három sorból állnak, 5-7-5, azaz mindösszesen 17 szótaggal. Rögtön kipróbáltam, hogy egy-egy gondolatot, ami épp a fejemben járt, meg tudok-e így fogalmazni. Magam is meglepődtem, de némi morfondírozás után sikerült. Aztán azon kezdtem töprengeni, hogy vajon lehetséges-e a saját szakterületemen, vezetéssel kapcsolatos gondolatokat ennyire letömöríteni. Úgy, hogy értelmesek maradjanak, és ne hangozzanak felszínes ál-bölcsességként. Az év első pár hónapjában aztán rendszeresen játszottam ezzel, melynek következtében született több mint kétszáz haiku. Munkanapokon feltettem egyet-egyet a LinkedIn-re, és a visszajelzésekből úgy tűnt, hogy sokaknak tetszenek. Arra is többen biztattak, hogy egyben, gyűjteményként is közzétehetném valamikor. Így aztán nyáron témakörökre válogattam őket, majd beszerkesztettem egy kis e-könyvbe. Kellett hozzá még bevezetés és lezárás is. Gondoltam egyet, és elkövettem azt a disznóságot, hogy azokat is háromsoros, 5-7-5 szótagos egységekben írtam meg, azaz látszólag haikukból épülnek fel.


Részemről a hangsúly az üzenetek tömör megfogalmazásán és a formai keretek betartásán volt, nem szándékoztam költői szerepben tetszelegni, ami egyébként is távol áll tőlem. A haikukkal pedig nem a tutimondás volt a cél, még ha a rövidségük miatt úgy is hangozhatnak, hanem elgondolkodtatni szerettem volna az olvasót.


Szokásomhoz híven ez a kiadvány is ingyenesen letölthető ide kattintva, ezúttal pdf-ben és az Apple Books-ból. Aki értéket lát benne, kérem segítse a terjesztését! Köszönöm!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.