- fejleszti önismeretét,
- tisztában van személyes értékeivel, szerepeivel, céljaival,
- eredményesen és hatékonyan gazdálkodik idejével,
- tanul, fejlődik
az interperszonális kompetenciák területén
- kultúrát épít, értékeket közvetít, példát mutat,
- bizalmi légkört teremt,
- motiváló munkakörnyezetet biztosít,
- kreativitást, innovációt serkent,
- célokat tűz ki mások számára (segít másoknak a célkitűzésben), elvárásokat tisztáz
- támogató, fejlesztő visszajelzést ad,
- fejleszti beosztottait,
- konfliktusokat old meg,
- csapatot épít,
- kapcsolatokat épít,
végül cselekvési kompetenciákként
- jövőképet alkot a szervezet/terület számára,
- megvalósít, eredményeket ér el.
Ezt az egyszerű kis tizenhatos listát könnyen használhatja bárki a saját vezetői továbbfejlődésének kiindulópontjaként. Egyszerűen elhelyezheti saját magát egy tízes skálán abban a tekintetben, hogy mennyire jellemző rá az adott tétel. Nyílván, mint minden önbevallásos értékelés, ez is torzíthat. Ideális esetben a környezetében dolgozó személyektől is kérheti, hogy értékeljék az egyes interperszonális és cselekvési kompetenciákkal kapcsolatban. Azokkal érdemes legelőször foglalkozni, amelyeket fontos területnek ítélünk a sikeres működéshez, de az általunk ideálisnak tartott szinttől eltér az (ön)értékelés.
• • •
Töltsd le ingyenesen vezetéssel kapcsolatos e-könyveimet a Tudatos Vezetés blog főmenüjéből! Itt az első, a második, a harmadik, és a bonus track, a "menedzsment haiku" gyűjtemény. Dr. Dobay Róbert kollégám innen letölthető e-könyvében a veszélyes féligazságokról, "bevált" HR gyakorlatokról rántja le a leplet. Írtam továbbá szabadon elérhető e-könyvet saját életünk tudatosabb irányításáról és az élvezetesebb és eredményesebb tanításról, azokat is figyelmedbe ajánlom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.