2016. március 17., csütörtök

A vezetői jelenlét fejlesztésének lehetőségei

Az előző bejegyzésben azzal foglalkoztam, hogy mit leshetnek el a vezetők az előadóművészektől azoknak a tanácsoknak a segítségével, amelyeket a zenészek a színpadi jelenlétük erősítésére kapnak. Persze magával a vezetői jelenléttel is sok cikk és több könyv foglalkozik. Muriel Maignan Wilkins, az Own the room című könyv szerzője egy rövid kis Harvard Business Review videóban mutat rá a szerinte legfontosabb három tényezőre:

Előfeltevéseink - a következő megbeszélésed előtt gondold át, ki lesz ott és mit szeretne a találkozóból kivenni! A hozzáállásod meghatározó lesz minden interakció tekintetében, ami ott történik.

Kommunikációs stratégia - fontold meg, hogyan akarod átvinni a fő üzenetedet! Érdemes eldönteni, hogy az adott szituációhoz mi illik leginkább. Humor? Kérdezés? Tiszta instrukciók? Javaslatok?

Energiamenedzsment - a megbeszélésbe belevitt energiát is a szituációhoz érdemes igazítani. Nem mindegy, hogy arra van-e szükség, hogy magával ragadd a közönséget, vagy arra, hogy teret adj az aggodalmak megfogalmazásának.


A vezetői jelenlét erősítésének kérdéskörében számos jelentős üzleti és menedzsment szaklapban olvashatunk írásokat. Ezek a javaslatok bukkannak fel:

  • Legyél tisztában az értékrendeddel/alapelveiddel és azoknak megfelelően dönts/viselkedj!
  • Egyértelmű, transzparens módon kommunikálj!
  • Pozitív, konstruktív hozzáállást tanúsíts!
  • Barátságos, kedves stílusban közelíts másokhoz!
  • Sokkal többet figyelj, mint amennyit beszélsz!
  • Adj őszinte visszajelzést másoknak! (az őszinteség nem egyenlő a tapintatlansággal vagy a bunkósággal)
  • Kontrolláld az érzéseidet! (a kontrollálás nem egyenlő sem az elfojtással, sem az érzelmek gyárkapuban hagyásával)
  • Ne magadat helyezd a rivaldafénybe, hanem az eredményeket és a csapatod tagjait!
  • Azonnal kezeld a problémákat!

Ahogy a fentiekből látható, a vezetői jelenlét nem valami csodálatos, megtanulhatatlan tehetség. Egy része a tudatosságon múlik, egy másik része az alapvető vezetői készségek mindennapos gyakorlásáról szól, a harmadik pedig az érzelmeink és az energiánk menedzseléséről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése