2015. november 2., hétfő

Nyugodtan lehetsz egyszerre profi és idióta

Alkalmanként felmerül egy-egy beszélgetésben, hogy vajon csinálhatunk-e magunkból hülyét macska- és egérfüleket növesztve, és mindeközben maradhatunk-e hitelesek, mint vezetői tanácsadók. Persze a Google már rég megmondta, hogy "a komolysághoz nem kell öltöny", de azért van különbség a farmer és a fülek között. Olyan üdítő volt viszont megismerni egy igazi profi gyártó céget, akik kifejezetten a hülyeségnek köszönhetik kereskedelmi sikereiket.


Tom Dickson mérnök, feltaláló, 1975 óta foglalkozik ipari és háztartási őrlők, darálók és turmixgépek fejlesztésével és gyártásával. Jelenleg 40 mérnök dolgozik a termékfejlesztő csapatukban, tehát mindent megtesznek annak érdekében, hogy a legprofibb és egyben legbrutálisabb erejű turmixgépeket állítsák elő. Mint a feltalálók többsége, Tom is úgy gondolta évtizedeken keresztül, hogy ha ők készítik a legkiválóbb terméket, az emberek utat taposnak a gyárukig. A kétezres évek közepén rájött, hogy mégse ártana egy marketinges, akivel kifundáltak egy videósorozat ötletet, amit 2007-ben, az akkortájt elindult YouTube-on kezdtek el ingyenesen terjeszteni. A videók lényege, hogy Tom fehér köpenyben és védőszemüvegben nekiáll mindenféle rendhagyó tárgyakkal tesztelni, hogy turmixolhatóak-e. A fogatlan Floyd bácsi háromfogásos hálaadásnapi vacsorájától a gereblyenyélen, a fáklyán és az X-box Kinect-en keresztül az utóbbi évek teljes Apple termékportfóliójáig (iPod, iPhone 5-6, iPad) minden elképzelhetőt és elképzelhetetlent lezúzott egy-egy 2-3 perces epizódban. A videókat összesen több mint 265 milliószor nézték meg a YouTube-on, ami mellesleg kegyetlen mértékű növekedést eredményezett a cég forgalmában. 

A komoly feltaláló, a kiemelkedő minőségű termék és az elborult ökörség tehát járhat kéz a kézben, ráadásul pont a legutolsó hozzávaló lehet az üzleti siker kulcsa. Úgyhogy nem kell megijedni, lehet nyugodtan marhulni.

1 megjegyzés:

  1. Egyetértek ! Néha kell egy kis őrültség, ami eladja a terméket.. :-)
    Én is szeretném, ha kollégáim a HelpyNet-nél ( www. helpynet.com ) engednék, hogy így reklámozzunk, mert amit és ahogy csinálunk az nagyon szuper, de eladni már az egy sokkal nehezebb kategória.. főleg azért mert komoly embereknek ( Önkormányzatok, biztonsági cégek, egészségügyi szolgáltatók stb..) az ügyfeleink..( azért már 20 településen és Budapesti kerületben működik a rendszer ! )
    Talán még is meg kellene próbálni egy Crazy videót.. :-)

    VálaszTörlés