Ötéves a Tudatos Vezetés blog. Korábban a születésnapokon általában eredményeket és statisztikákat szedtem össze, bár rajtam kívül ezek mást nemigen érdekelhettek. Tavaly én kértem ajándékot, és kaptam is: sokan megírták, hogy valamilyen formában hasznát vették a blog olvasásának. Ennél a szép kerek számnál én jövök az ajándékozással. Íme a rettentő okosság, fellibbentem a fátylat a kreatív alkotómunka három rejtelmes építőkövéről:
1. Találj ki valamit!
Ahogy Stephen Covey mondta, mindent kétszer alkotunk meg. Egyszer mentálisan, aztán fizikailag. Tök mindegy, miről van szó. Kéne egy sámlit faragni vagy egy párnahuzatot patchwork-ölni? Jó lenne megyei távolbatekintő bajnokságot rendezni? Egyszerűsítenéd a munkafolyamatokat a cégnél? Indítanál egy internetes oldalt, ahol a fél világ macskákat, ennivalókat és hülyeségeket postol? Megszerveznéd, hogy a szavatossági idő lejárata előtt eljussanak az élelmiszerek a rászorulókhoz, ahelyett, hogy végül a kukában landolnának? Esetleg valami nagyszerű műszaki megoldást találtál ki egy problémára? Függetlenül attól, hogy az ötleted a szobád falára vagy az egész földgolyóra van hatással, minden egy elképzeléssel kezdődik.
2. Valósítsd meg, amit kitaláltál!
Scott Belsky rátapintott a lényegre: 1% ötlet, 99% megvalósítás. A nagy sikerek nem abból születnek, hogy kitalált valaki egy szuper dolgot, hanem abból, hogy képes volt kivitelezni. Napjaink világvezető vállalkozásai többnyire olyan ötletre épültek, amit valaki már korábban kitalált. Például a Xerox fejlesztett ki egy rakás technológiát, amivel később más cégek lettek sikeresek (ablakok, menük, ikonok, érintőképernyő, egér, stb.), és számos közösségi hálózat létezett a Facebook előtt is. De nem kell ilyen nagyban gondolkodni. Rég volt osztálytalálkozótok? Szervezd meg! A többséget eléred a Facebookon, ha már emlegettük. Kitűzöl egy időpontot, lefoglalsz egy éttermet. Ennyi. Szeretnél ismertebbé válni a szakmádban? Kezdj el blogolni! Írj 500 cikket, és garantálom, hogy a Google az első találati oldalon fog hozni a szakterületed fő keresőkifejezésére! Oké, beletelik vagy 5 évbe… Bármit is találtál ki, kezdd el nyomatni, végezd el az aprómunkát!
3. Értékesítsd az eredményt, vagy csak úgy add oda valakinek ajándékba!
Akár pénzt kérsz érte, akár ingyen adod, érdeklődés és igény csak aziránt mutatkozik, ami értéket képvisel. A hulladék színvonal ingyen se kell senkinek. Bár az is elképzelhető, hogy valamit csak a saját örömünkre készítünk, az alkotás többnyire másoknak készül. A piac elég pontosan beárazza és visszaigazolja, hogy a külvilág miként értékeli a művünket. Akármennyire is fáj alkalmanként, a visszajelzések segítenek nekünk abban, hogy folyamatosan csiszolni tudjuk a kreálmányunkat. Egyszerre kell kitartanunk amellett, amit képviselünk, lerázva magunkról a huhogó hangok visszahúzó hatását, és beépítenünk azokat a kritikákat, amelyek segítségével előre tudunk jutni. Amint megmutatjuk valakinek az alkotásunkat, egyúttal letoljuk a nadrágunkat. Sebezhetővé válunk, kitesszük magunkat mások élcelődésének. Mert ahogy a klasszikus ARC plakát fogalmazott: "fikázni könnyű, alkotni nehéz".
És bár alkotni nehéz, nagyon megéri. Jó közben, és jó utána. És minél többet alkotsz, annál profibb leszel. Annak pedig előbb-utóbb mindenféle gyümölcsét is befalatozhatod.
Iratkozz fel most a Tudatos Vezetés YouTube csatornára, hogy értesülj az ingyenes hangoskönyv megjelenésekről és a Mihülyeség Minemaz Podcast legújabb epizódjairól! Kattints ide: https://www.youtube.com/@TudatosVezetes
• • •
Ha cégvezetőként vagy HR vezetőként szívesen beszélgetnél arról, hogy miként folytathatná egy képzett és tapasztalt menedzseri csapat a vezetői tanulást a viselkedéstudomány és az idegtudomány alapjaira építve (viselkedésváltozás tervezése, elkötelezettség fokozása, hatékonyabb befolyásolás és változásmenedzsment), vagy esetleg szükségét látnád a vezetői csapatotok kohéziójának erősítését, többek között az erősség-alapú munkamegosztás segítségével, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot a cservenyak.tamas@menedzsmentor.com címen!

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.