2018. július 1., vasárnap

Újabb mérföldkő a digitális vezetőfejlesztésben

Négy évvel ezelőtt dobta be Solymár Dóri (akkor még Telekom, most Vodafone színekben) Dobay kollégának, hogy látnánk-e esetleg fantáziát egy olyan mobilapplikáció kifejlesztésében, ami egyfajta digitális mentorként támogatná a vezetőket az épp aktuális people management dilemmáik megoldásában. Nem úgy, mint egy képzés, melynek tartalmát a fene tudja, mikor lesz alkalmuk felhasználni, hanem ott és akkor támogatva a vezetőt, amikor a probléma felmerül, pont olyan információval, amire épp szüksége van. Elég utópisztikusnak tűnt az ötlet, hogy finoman fogalmazzak (akkor nem fogalmaztam finoman).


Aztán ahogy egyre mélyebben elmerültünk a témában, hónapról hónapra lelkesebbé váltunk. Bár minden elképzelhető problémára nem tudtunk cselekvési ötlettel, értelmes javaslattal szolgálni, a legjellemzőbb helyzetekre viszont igen. Szószaporítás és mókusvakítás helyett pár perc alatt abszolválható, könnyen érthető és a lényegre törő falatokban. Az nem volt kérdés számunkra, csodás képzavarral élve, régi motorosként a popszakmában, hogy a puszta észosztás nem lesz elegendő: a viselkedésváltozáshoz a gyakorlati kipróbálást kell valahogy elősegítenünk, és a vállalások teljesülését nyomon követnünk. Fejlesztő partnerünk, a Trendency pedig a gamification eszközeivel gazdagította az elképzelést. 2015 nyarára megszületett a ManageMentor első verziója, és a Magyar Telekom 600 felhasználóra kért licencet. Gyűjtöttük a visszajelzéseket, és egy évvel később már a 2.0 verzióval jöttünk ki, orvosolva a gyermekbetegségeket. Egy tucat további ügyfélbevezetés során rengeteg tapasztalatot szereztünk arról, hogy miképpen érdemes facilitálni az applikáció használatát, mi az ami jól működik, mire van feltétlenül szükség a sikeres programokhoz. Vizsgáltuk a statisztikai adatokat, kértük a további visszajelzéseket, meghallgattuk a nemzetközi érdeklődők észrevételeit és igényeit, majd tavaly ősszel nekivágtunk a 3.0 fejlesztésének. A héten tettük élesbe az új verziót, amit pár napon belül ázsiai HR-es érdeklődőknek fogunk bemutatni.

A felhasználók abból nem sokat látnak, hogy a motorháztető alatt minden kicserélődött. Ebből a legfontosabb az, hogy a nemzetközi cégek szerteágazó szervezeti felépítéséből fakadó komplexitást is kezelni tudjuk: immáron az igényeknek megfelelően tudjuk szegmentálni a felhasználói csoportokat. Ennek az a jelentősége, hogy a használati statisztikákat is felhasználói csoportonként tudjuk megmutatni, és kommunikálni is személyre szabottan lehet feléjük.

A számos változást viszont érzékelnek a felhasználók, amellett, hogy a legfontosabb két használati mód, az ad-hoc segítség és a kurzusszerű tanulás lehetősége változatlan maradt:

  • Beépítettünk egy pozitív visszajelzés számlálót.
  • Kényelmesebbé tettük a keresési funkciókat.
  • Minden tanulási szintet megnyitottunk az első perctől (korábban a gamification jegyében a kurzus módban szintenként lehetett haladni, de sok felhasználó igényelte a rugalmasabb hozzáférést).
  • A megértést ellenőrző és szórakoztató kvízeket újra kitölthetővé tettük, mert ezt is sokan kérték.
  • Létrehoztunk egy üzenőfal funkciót, hogy a social learning lehetősége is megjelenjen az applikációban. Meglátjuk, mennyire fognak élni a felhasználók ezzel. Adatunk lesz, nem csak véleményünk.
  • Személyre szabható push notification funkciót fejlesztettünk azok kedvéért, akik hasznosnak tartját az emlékeztetőket.
  • Korszerű és szép új dizájnt kapott az app.
  • Még biztonságosabbá és GDPR kompatibilissé tettük az alkalmazást.

Miért mondom, hogy mérföldkő? Az utóbbi pár évben volt alkalmunk nemzetközi szinten is sok beszélgetést folytatni általánosságban a digitalizáció, konkrétabban pedig a viselkedéssel kapcsolatos mobil tanulás témakörében. Azt lehet látni, hogy érdeklődés és beszéd van róla, viszont cselekvés, innováció és megvalósult vállalati projekt annál kevesebb. Van néhány eszköz és kezdeményezés, de világszinten is gyerekcipőben jár a téma. A vállalatok azonban egyértelműen látják, hogy skálázható megoldásokra van szükség, elérhető költségszint mellett. Az értelmes és hatékony megoldásokhoz pedig csak úgy lehet eljutni, ha vannak elképzeléseink, azokat megvalósítjuk, élesben teszteljük, módosítjuk, megvalósítjuk, megint élesben teszteljük, és így tovább. Mi most ott tartunk, hogy van egy korszerű, komplex vezetőfejlesztő mobilapplikációnk, négy év fejlesztési és ügyféltapasztalatunk multiknál és néhány hazai cégnél, ezrekben mérhető mintánk felhasználói viselkedésre vonatkozó adatokkal (és nem feltételezésekkel). Tudjuk, mitől lesz sikeres egy ilyen program, mivel és hogyan érdemes összekapcsolni, és nagyjából milyen elvárások számítanak reálisnak. Nagyon hálásak vagyunk mindazoknak a vállalati partnereinknek, akik nyitottak voltak bevezetni egy olyan innovációt, amiről nem volt múltbeli tapasztalatuk, se nekik, se nekünk. Egyértelműnek tűnik számunkra, hogy a ManageMentor igen jól kiegészítheti a személyesen végzett fejlesztő beavatkozásokat, különös tekintettel a tanultakra való emlékeztetésre és a gyakorlatba ültetés támogatására. Emellett költséghatékony, skálázható alternatívát biztosít azokra az esetekre, ahol személyesen tartott tréningekből és utánkövetésből álló fejlesztő folyamatokra nincs lehetőség az adott célcsoportban.

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Nagyon köszönöm, így 4 év után is, hogy hagytatok időt arra, hogy megérkezzen az ötlet. Köszönöm azt is, hogy együtt csinálhattuk végig az elejét ennek a transzformációnak. Köszönöm mindazoknak, akik láttak benne fantáziát és támogatták a sokszínű csapatot. Örülök annak, hogy tovább nő és gyarapszik. Meggyőződésem, hogy nincs más út, mint az “itt és most”:) Baráti öleléssel, Dóra

    VálaszTörlés