2017. december 18., hétfő

A véletlenszerű kávézás, mint kultúraformáló eszköz

A Hootsuite alapító-vezérigazgatója a Forbes magazinban számolt be egy jópofa kezdeményezésről, ami szerinte pozitívan befolyásolta a szervezeti kultúrájukat az elmúlt évben. Azt találták ki, hogy a programra önkéntesen feliratkozó kollégákat véletlenszerűen összepárosítják egy más területen dolgozó munkatárssal, majd pedig az így kialakuló párosok megisznak egy kávét, és elbeszélgetnek egymással. A nagyobb cégeknél már messze nem ismerik egymást az emberek. Ez a módszer viszont elősegíti a szervezeten belüli új kapcsolatok létesítését, betekintést engedve mások tevékenységébe, problémáiba. A beszélgetőpartnerek új nézőpontokból tekinthetnek a saját dilemmáikra, és ötleteket is kaphatnak teljesen más területen dolgozó munkatársaktól. A második nekifutáskor, lévén szoftvercég, készítettek egy weboldalt is hozzá, ami az egész feliratkozási-sorsolási folyamatot leegyszerűsíti.


Tapasztalataim szerint a vállalatok, különösen a nagy szervezetek egyik gyakori betegsége a mérhetetlen silósodás. Szimptómái az egy hajóban evezés helyett a saját pecsenye sütögetés, a társterületek tevékenységének degradálása, az információhiány vagy a mindennapi csatározások, csak hogy néhány példát említsek.

Bármilyen eszköz vagy gyakorlat, ami azt eredményezi, hogy a különböző divíziók vagy vállalati funkciók munkatársai személyes kapcsolatba kerülnek és többet beszélgetnek egymással, várhatóan javítani fogja a területek közötti szakmai kommunikációt és együttműködést. Akkor is, ha a kávézásnak nincs semmilyen konkrét, munkával kapcsolatos célja.

Kíváncsi lennék, hogy egy hasonló kezdeményezésre mennyien iratkoznának fel valamelyik hazai vállalatnál, és milyen tapasztalatokat szereznének vele. Nem túl bonyolult a dolog, sem a feliratkozás, sem a random párosítás része, és kávéautomata is van szinte mindenütt.


(Köszönöm a témafelvetést Pécsi Ferencnek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése