2016. november 14., hétfő

Hogyan fejlesztheted az akaraterődet?

Az emberek egészen elképesztő teljesítményekre képesek, hegyeket tudnak megmozgatni. Egyesek abszolútértékben is, de mindenki másra igaz, hogy saját magához képest. Amennyiben tényleg akarják. Úgy értem, hogy tényleg. Az akaraterővel számos hátrányt lehet kompenzálni, sokféle akadályt át lehet ugrani, legyenek azok objektív külső nehezítő tényezők, vagy belső korlátozó hiedelmek. Ott van tehát mindenkiben egy potenciális megújuló energiaforrás, pont úgy, mint a nap vagy a szél ereje, és kábé ugyanannyira használjuk ki.


Az akaraterő és a fizikai erő több tekintetben is hasonlít egymásra. Mindkettőből korlátozott napi mennyiség áll rendelkezésre. Ha egész nap összepréselt csőrrel fogyókúráztál, mint Gombóc Artúr, este már nem biztos, hogy lesz ambíciód összegereblyézni 10 zsák falevelet. Vannak, akiknek az egyikből vagy a másikból több adatott. És az is igaz, hogy rendszeres, szisztematikus gyakorlással fejleszthető, növelhető, bár nem egyik napról a másikra. Azt elég jól tudjuk, sőt valószínűleg mindenki tapasztalta már, hogy milyen gyakorlatokkal tudjuk növelni a fizikai erőnket, és azt is, hogy az idő előrehaladtával egyre könnyebben vesszük az edzéseket. Nagyjából hasonló lehetőségeket tartogat az akaraterő tudatos fejlesztése is. De miféle gyakorlatokat végezhetünk ennek érdekében? Íme néhány példa:

Tűzz ki magad számára határidőket!

Aminek nincs határideje, az általában szétfolyik, és gyakran meg se történik. Ha nincs külső határideje az adott feladatnak, akkor is szabj magadnak egyet, és tartsd is be a vállalásodat!

Végezz el olyan tevékenységeket, amiket nem szeretsz, de fontosak lennének!

Mindannyiunknak vannak nemszeretem feladatai. Kinek a kerti munka, kinek a rendrakás, kinek az adminisztráció. Gyűjtsd össze, miket halogatsz régóta, jelölj ki rá egy idősávot és daráld le az összeset!

Fogd vissza azokat a tevékenységeket, amiket nem kéne, vagy nem kéne annyit!

Túl sokat internetezel? Nem kellene annyit enni vagy inni? Egészségesebb opciókat is lehetne választani? Nagyszerű lehetőség az akaraterő fejlesztésére a böjtölés, vagy a határozott keretek közé szorítás. Ne válaszolj az email-ekre hétvégén! Ne vedd fel a telefont este 6 után! Ne engedd meg magadnak, hogy egész este a géped vagy a tévé előtt ülj! Vagy akármi más, ami neked hasznos lenne, ezek csak példák.

Vezess be rendszeresen végzendő, jótékony hatású tevékenységeket az életedbe!

Ha van kedved, ha nincs, iktass be mindennapi vagy heti többszöri, rutinszerűen elvégzendő hasznos tevékenységeket az életedbe, és ragaszkodj hozzájuk! Lehet ez sport, jóga, napi 10 perc meditáció, fél óra olvasás lefekvés előtt, stb.

Húzd ki magad!

Ha hiszed, ha nem, aki jobban odafigyel a testtartására, nagyobb kitartással végzi a feladatait, mint az, aki engedi a testét összezuhanni.

Használd a nem domináns kezedet!

Akinek már volt eltörve a jobbik kétbalkeze, tudja, hogy simán meg lehet tanulni a másik kézzel boldogulni. Kell hozzá akaraterő, hogy az ember úgy tanulja meg az adott mozdulatot, ahogy annak idején tette kisgyerekként, ezerszer megpróbálva.

Tegyél rá még egy lapáttal!

Akár sportolás közben, akár valamilyen haszonhajtás során megteheted, hogy az eredetileg tervezett penzumra ráteszel még egy lapáttal. Meg fogod tapasztalni, hogy simán belefér a tetejére még egy extra adag. Sőt, néha még a kétszeresét is képes vagy megtenni annak, amit először gondoltál.


Megjegyzés: lehet, hogy úgy érzed, nincs elég akaraterőd bizonyos dolgokhoz, de a kutya nem feltétlenül itt van elásva. Ha a mindennapokban nem tudod az erősségeidet használni, ha folyamatosan összeszorított foggal, erőből végzed a kötelező és nem kedvelt feladatokat, akkor az bizony egy bivaly akaraterejét is könnyedén felőrölné. Ebben az esetben nem az akaraterő fejlesztése a cél, hanem az, hogy olyan munkát keress magadnak, ami jobban passzol hozzád. Ezt többnyire nem reális úgy kivitelezni, hogy kapát-kaszát elhajítasz. Nagy energiákat tud felszabadítani azonban már az a tény is, hogy a jövőd előkészítésén is dolgozol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése