2013. március 7., csütörtök

Mennyire vagy érett ember? - Teszteld önmagad itt!

Azt hiszem, abban könnyen egyetérthetünk, hogy nem az érettségitől lesz valaki érett. Az alábbi teszt segítségével bárki elgondolkodhat, mennyire számít érett személyiségnek.

Kérdőív

Olvasd el az állításokat és számold össze, hány tételre válaszoltál igennel!

1. Tudok örülni az életnek, jó kedvvel végzem a dolgomat.

2. Nem pazarolom az időmet panaszkodásra és sopánkodásra.

3. Elismerem, ha tévedek és a jövőben igyekszem jobban csinálni.

4. Nem aggódom a jövő miatt.

5. Másokra megbecsüléssel tekintek és elismerem jogukat a saját sorsuk irányítására.

6. Van humorérzékem, és nem az embereken, hanem az emberekkel nevetek.

7. Elfogadom önmagamat olyannak, amilyen vagyok. Nem játszom meg magam.

8. Szeretem a természetet.

9. Nincsenek szélsőséges előítéleteim embertársaimmal kapcsolatban.

10. Szilárd az önbecsülésem.

11. Nem bonyolódok felesleges csatákba. Nem az a fontos, hogy igazam legyen, hanem hogy az igazság győzzön.

12. Becsületes vagyok és nem szoktam hazudni.

13. Problémák esetén nem keresek bűnbakokat, inkább a megoldásra összpontosítok.

14. Olthatatlan kíváncsiság hajt, állandóan gyarapítani szeretném a tudásom.

15. Nem félek a kudarctól.

16. Szeretem önmagam.

Értékelés

Most add össze az "igen" válaszokat (mindegyik egy pontot ér), és olvasd el a rád vonatkozó értékelést!

16 pont
Kérlek nézd meg még egyszer a 12. állítást. Ha továbbra is igennel válaszolsz, gratulálok!

13-15 pont
Válaszaid alapján eléggé érett személyiségnek tűnsz, amennyiben tényleg őszintén válaszoltál igennel a 12. állításra.

9-12 pont
Van még tere az érésnek. A tavaszi és nyári hónapokban sokat tartózkodj a napon, és közben gondolkodj el rajta, mely területeken van szükség előrelépésre.

8 pont alatt
Ajaj… Azért van remény, sose késő elkezdeni a személyiségfejlesztést!


A felsorolt tételeket nyugodtan komolyan gondolhatjuk. Wayne W. Dyer, amerikai pszichológus érett személyiség leírása alapján fogalmaztam meg őket. A Dyer által kiemelt 14 tulajdonságot Berentés Éva, PhD Az érett személyiség c. közelmúltban megjelent könyvében találtam.

Az értékelést nem kell komolyan venni, azt csak viccből írtam hozzá. De elgondolkodni azért érdemes rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.