2012. szeptember 17., hétfő

Hogyan maradjunk lazák és innovatívak a gyors növekedés időszakában?

Sir Richard Branson laza maradt, ez biztos
Richard Bransontól, a Virgin csoport alapító-tulajdonosától olvastam egy blogbejegyzést az entrepreneur.com-on a témával kapcsolatban. A tanácsokat és a példákat saját start-up cégeiből és az Innocent nevű brit üdítőital- és smoothies-gyártótól hozza, akiket egy olyan konferencián ismert meg, amit gyorsan növekvő vállalatok számára rendeztek.

Először is, azt javasolja, hogy legyél tisztában a küldetéseddel. A Virginnél ez gyakran azt jelenti, hogy valamely érett piacon értékteremtéssel és jobb szolgáltatással kiemelkedni. Az Innocent esetében finom gyümölcslevek gyártásával hozzájárulás a vevők egészségesebb táplálkozásához, mindezt szórakoztató módon. Tényleg jópofák, a honlapjukon például van egy "Unatkozol?" fül, ahol el lehet időzni unalmadban, ha kíváncsi vagy a cégre. 


A második, hogy a cég alapstruktúráját próbáld meg ügyesen eltalálni. Érdemes a háttértevékenységeket, az infrastukturális szolgáltatásokat és az alapanyagforrásokat erős partnerkapcsolatokon keresztül beszerezni, hogy a növekedéshez szükséges befektetés mértékét csökkenthesd.

Harmadszor: a megfelelő felső vezetői csapatot kell összerakni. Ha valaki nem tudja tartani a lépést, meg kell hozni a nehéz döntést és muszáj váltani.

A negyedik, hogy egy erős jövőkép és célok, valamint az etikus működés adnak stabil alapot a növekedéshez. 

Ötödször: akármekkora is a cég, oda kell figyelni a részletekre felső vezetőként. Ez nem mikromenedzselést jelent. Branson rendszeresen repül Virgin gépeken, beszélget a munkatársakkal. Az Innocent vezetői is odafigyelnek az apróságokra, az üvegektől a kupakokig, valamint az irodában használt szőnyegig.

Végül azt tanácsolja, hogy figyelj oda az ügyfelekre és építsd be a visszajelzéseket a működésbe. Branson személyesen is megnézi a közösségi média csatornákon kapott kommenteket. Nem csak a véleményeket tudják meg így a vezetők, hanem kapcsolatban is tudnak maradni a fogyasztókkal.

Talán érdemes Branson tanácsait megfontolni, ha az Olvasó épp kis cégből nagy cég teremtésén munkálkodik, de szerintem minden vezető tanulhat belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése