tag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post64520460217411085..comments2023-06-15T11:23:24.235+02:00Comments on Tudatos Vezetés: Ezt lehetetlen megcsinálni!Cservenyák Tamáshttp://www.blogger.com/profile/02971160353941531915noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post-41030494144325055972018-02-18T08:49:41.303+01:002018-02-18T08:49:41.303+01:00Egy közelmúltbeli KPMG elemzés néhány témában, ami...Egy közelmúltbeli KPMG elemzés néhány témában, amit felvetettél: https://autopro.hu/elemzesek/A-KPMG-mar-tudja-mely-orszagok-lesznek-az-onvezetes-nyertesei/24467/Cservenyák Tamáshttps://www.blogger.com/profile/02971160353941531915noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post-39009130598346393162018-02-13T15:12:49.922+01:002018-02-13T15:12:49.922+01:00Bocs, "kicsit" szószátyár vagyok. :D Tén...Bocs, "kicsit" szószátyár vagyok. :D Tényleg bocs. Igen, tudom, hogy a végén az összefoglalóban rejlik a lényeg. :) Rendszeresen olvasom a blogod és persze a könyveidet is.<br />Az összegzésben pedig maximálisan igazat adok neked. Kitartás kell hozzá, és próbálkozni kell. A többi már jön/jöhet magától.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16718569482072833136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post-16649893062826570492018-02-13T13:56:35.098+01:002018-02-13T13:56:35.098+01:00Huhh, de sok mindenről írtál :-) Én nem vagyok jöv...Huhh, de sok mindenről írtál :-) Én nem vagyok jövőkutató, pláne nem jövőbe látó, de van egy olyan érzésem, hogy a megújuló energia és az elektromos hajtásmód egyre nagyobb teret fog nyerni a világon, persze először az USÁ-ban és a fejlett országokban. Cikkem szokás szerint metaforaként használja ezt az eseményt, hogy elmondhassam az utolsó két mondatot, amit gondolok :-)Cservenyák Tamáshttps://www.blogger.com/profile/02971160353941531915noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post-17225703003491531512018-02-13T13:39:11.641+01:002018-02-13T13:39:11.641+01:00Mondjuk azért kevés olyan marketingesről tudok (is...Mondjuk azért kevés olyan marketingesről tudok (ismerni meg egyet sem ismerek), akinek odadobnak 90 millió dollárt, hogy költsd el amire csak akarod, csak szóljon nagyot.<br />Plusz egyszeri marketinghúzásnak talán nem volt rossz, csak kb. 2 hét múlva senki nem fog emlékezni rá. Harmadrészt ki az aki úgy vesz autót, hogy az Elon Muské is a nap körül kering, biztos jó lesz a verda?<br />Az elektromos autózás pedig még mindig a jövő, valamikor mostanában volt egy cikk arról, hogy az EU átlagában valami 1-2% az elektromos autók aránya, ami röhejesen kevés. Amíg az embereknek nincs pénzük arra, hogy külön városi és külön országjáró autót tartsanak fenn, addig nem is nagyon fog elterjedni. De még városban is. A Nissan Leaf 150 km-ert tud, hidegben 120-at. Ha az agglomerációból elindulok dolgozni, és a városban is kell mászkálnom, ha nem tudom nap közben legalább egyszer 1-2 órára feltenni töltőre az autót, nem érek haza vele.<br />A Tesla, mint autógyár fennállása óta folyamatosan veszteséges, a saját ígéreteit nem tudja betartani, folyamatosan várni kell a megrendelt autókra (van, hogy éveket). Az autó ára meg vetekszik egy sportkocsiéval vagy egy luxus autóéval. Pedig még csak nem is luxus. És mondjuk bírja az akkumulátora 300 km-t. Baranyában hol is van töltőállomás? Ja, sehol. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében hol is van töltőállomás? Ja, ott sincs. 2 Tesla töltőállomást terveznek egyelőre Magyarországra, mindkettőt Nyugat-Magyarországra a határ mellé. Köszi.<br />De ha tud bárki olyan bizniszt, ahol hozzámvágnak több milliárd dollárt csak a két szép szememért, úgy, hogy közben a saját vállalásaimat sem kell betartanom, szóljon, azonnal indítom. :)<br />Abban igaza van a cikkírónak, hogy ahhoz, hogy elérjünk dolgokat elkötelezettnek és kitartónak kell lennünk, anélkül nem megy. Erre szerintem jobb példa Elon Musk előélete a Virgin-nel, ahol évekig kalapozott azért, hogy mint kiadót egyáltalán észrevegyék, és aztán évekbe tellett, amíg befutott.<br />Magyarországon pedig az emberek azért mozognak kispályán, mert nincs mögöttük az a tőke, ami az USÁ-ban rendelkezésre áll. Itthon, ha van egy jó ötleted, kapsz pár millió forintot. USA-ban ugyanehhez pár százezer dollárt. Azért van különbség a kettő között. De ha már van egy jól menő magyarországi céged, amelyik mondjuk terjeszkedne az EU-n belül. Hol kapsz hozzá pár millió Eurót, hogy tarolni tudj a piacon? Az USÁ-ban egy ilyen terjeszkedésre 1-10 millió USD a szokásos kockázati tőke (de ekkor már tényleg bejáratott termékkel, szerződésekkel, stb. kell rendelkezned, de ez itthon is meglehet).<br />Hozzájön még, hogy itthon ha mondjuk van finanszírozó pénzintézeted többnyire (tisztelet a kivételnek) csak azt nézik, hogy ők jól járjanak, és le legyenek 200%-ig biztosítva, kint meg mondjuk hozzák a kapcsolataikat, segítenek, stb.<br />A Tesla meg egyébként sem egy innovációra épül. Akkumulátor eddig is volt, elektromos motor is. Sőt, egyre több helyen olvasni, hogy a robbanómotoros autók elindulásával egy időben sok elektromos autó is rohangált anno az utakon. A Tesla csak egy felfújt lufi, ami előbb- utóbb kipukkan, vagy felvásárolja kilóra valamelyik nagy iparági konszern. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16718569482072833136noreply@blogger.com