Hiedelmeink


Az alábbi hiedelmek képzik a vezetőfejlesztési munkáink alapját:

Vezetői tréningek
  • Bár nincs egységes, általánosan elfogadott leírása a jó vezetőnek, vannak olyan ismeretek, amelyek minden vezetőnek hasznára válnak.
  • Ennek ellenére nem lehet kívülről megmondani a tutit. Nincsenek általános receptek, mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy az egymást kiegészítő, sőt néha egymásnak ellentmondó ismeretekből mit tud hasznosítani a saját környezetében, munkájában.
  • Csak az tud fejlődni vezetőként, aki akar. Nem lehet szándéka ellenére fejleszteni senkit.
  • A tréningeket úgy kell felépíteni, hogy ne unják el az életüket a résztvevők. Végtelen PowerPoint felsorolások helyett feladatokat és gyakorlatokat érdemes végezni, azokat értelmezni, megvitatni, és a megszerzett ismeretek alkalmazhatóságát megvizsgálni.
  • Az ismeretek nem azért vannak, hogy tölcsérrel az emberek fejébe erőltessük, hanem azért, hogy elgondolkodtassuk a résztvevőket.
  • Nagyon fontos a tréningeken a változatosság és az élményszerzés. Arra fogunk leginkább emlékezni, amihez valami élményt, személyes tapasztalatot tudunk kapcsolni.
  • A leginkább intenzív tanulás akkor történik, amikor a résztvevők kilépnek a komfortzónájukból. Ezt viszont ésszel és mértékkel kell irányítani.
  • Tanulási folyamatban kell gondolkodni, egy-egy tréningnap nem fog tartós viselkedésváltozást eredményezni.
  • A tréningek önmagukban nem elegendők. Az ismeretek beépülését nagyon erőteljesen tudja támogatni az egyéni vagy páros coaching, ami kifejezetten a tréning utánkövetését szolgálja.
  • Csak azt fogja beépíteni a vezető a napi gyakorlatába, amit kipróbált és be is vált neki.
  • A vezetői tréningek fontos pozitív mellékhatásai az önismeret fejlődése és a csapaton belüli együttműködés javulása.
Coaching
  • A coaching bizalmi kapcsolata kiváló táptalaj a fejlődéshez.
  • Az ügyfél képes saját maga megtalálni az utat a céljához vagy a megoldást a problémájára.
  • Már önmagában az is sokat segít, ha az ügyfél szavakba önti a gondolatait.
  • A coach értő figyelme és visszatükrözése támogatja az ügyfelet a pontosabb megértésben.
  • Fontos, hogy az ügyfél tisztán lássa a jelen helyzetet és a kívánt jövőképet.
  • A coach igyekezzen úgy kérdezni, hogy a válaszok ne a saját kíváncsiságát elégítsék ki, hanem az ügyfelet vigyék előre vagy vezessék mélyebb megértéshez.
  • Ne ragadjunk le a helyzetelemzésnél: az ügyfél mozduljon el a saját életéért való felelősségvállalás és a cselekvés irányába.
  • A vállalásokat a következő találkozókon fontos utánkövetni, hogy megünnepeljük a sikereket vagy lebontsuk az akadályokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése