tag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post1552724653684273458..comments2023-06-15T11:23:24.235+02:00Comments on Tudatos Vezetés: Előítélet kontra nyitottságCservenyák Tamáshttp://www.blogger.com/profile/02971160353941531915noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1142559315236419428.post-68955089549736044052012-03-27T10:40:22.150+02:002012-03-27T10:40:22.150+02:00Bár én már nagyon régen jártam a "Török rezer...Bár én már nagyon régen jártam a "Török rezervátumban" csak szomszéd városokba jutottam el mostanság, de az egri mentalitást.. sikerült így is összehasonlítanom más városokkal.<br />A vendéglátóipar és bármelyik kereskedelmi egységen keresztül érezhető volt a különbség.<br />Már kezdtem megszokni egri lakosként, hogy nem mindig fogadják a köszönésem..ritkán sikerül mosolyt csalnom némelyik eladó arcára, ha ott hagyok némi összeget..és elnyomok egy-két poént.<br />Viszont, legutoljára amikor megfordultam egy nagyobb városban, egy picurka gyros üzletben, akkor meglepődve tapasztaltam én is, hogy lesik minden sóhajomat, és miután elejtettem a tálcát, azonnal hoztak másik adagot ingyen.<br />Nyilván a borravalóval kompenzáltam a balesetet, de ezt előre nem tudhatták..mint ahogy azt sem, hogy ez a fajta kiszolgálás beragyogtatta az egész napomat, és máskor is meglátogatom ezt a helyet.<br />Miközben csendben elfogyasztottuk az ételt, többször megkérdezték, hogy van-e még valamire szükségünk..<br />Nem hittem a fülemnek és a szememnek.<br />Majd mondtam a távozáskor, hogy adja át szívélyes üdvözletem az üzletvezetőnek, aki mosolyogva közölte, hogy ő lenne az:)<br />Én mindig úgy tartottam, hogy a kereskedelemnek ez a lelke, mármint a kiszolgálás módja.<br />Nem az a lényeg, hogy külsőleg mennyit invesztálnak bele az üzletbe, még azt is megkockáztatom, hogy az üzlet elhelyezkedése sem annyira mérvadó már, (kivétel persze, ha a parkolási díj meghaladja a fogyasztás összegét:)<br />Először én sem értettem, amikor beléptem az üzletbe, hogy azon a kicsi helyen, hogyhogy annyi ember van, mert az árak sem voltak túl alacsonyak, és még a székek sem igazán voltak kényelmesek..de hogy jól érezheti magát a vendég, ameddig ott van, az egyszer biztos. <br />Úgy gondolom, hogy az egri vendéglátós embereknek, nagyon össze kellene kapniuk magukat, főleg, hogyha nagyban szeretnének építeni a turizmus-vendéglátásra a közel jövőben is..<br />AnitaAnonymousnoreply@blogger.com